Dårlig salg av annonser på nett

Ned 15 prosent fra i fjor.

NEDGANG I SALGET: Totalt ble det solgt nettannonser for 146 millioner i februar.
NEDGANG I SALGET: Totalt ble det solgt nettannonser for 146 millioner i februar. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Nettbransjen har også nedgangstider. I februar var det en nedgang i annonser på 15 prosent, sammenlignet med februar måned i fjor.

Totalt ble det solgt nettannonser for i underkant av 146 millioner kroner. Nedgangen er størst på markedet for stilling ledig. Det betyr at annonseutviklingen på nett følger resten av annonsemarkedet i mediebransjen.

For merkevareannonseringen var nedgangen 12 prosent. Det medfører at merkevareomsetningen endte på 103 millioner kroner.

- Det er tøffe tider, og nedgangen vi ser på nettannonseringen er dessverre i tråd med resten av annonsemarkedet. Bransjen jobber nå knallhardt fremover for å bedre annonsesituasjonen, og er i ferd med å utvikle nye nettmålinger som vil gi betraktelig bedre dokumentasjon, sier Geir Engen. som er daglig leder i Nettforum og fagsjef for digitale medier i Mediebedriftenes Landsforening.

(NTB)

 

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer