Darth Vader mini skal hjelpe syke barn

Ble kjent som Star Wars-skurk og ble sett av 57 millioner.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Max Page (8) ble superstjerne etter at han spilte inn reklamefimen øverst i saken.

Videoen ble sendt under Super Bowl i 2011 og ble umiddelbart spredd ut på nettet.

På Volkswagens offisielle Youtube-kanal har videoen blitt sett over 57 millioner ganger.

Veldedighet Page lider selv av en hjertesykdom og er nå i full gang med å samle inn penger til syke barn ved sykehuset i Los Angeles, ifølge Huffington Post.

Han har allerede samlet inn 430 000 kroner.

- Vi er stor fan av Max Page. Veldedighetsarbeidet for barnesykehuset i Los Angeles har vært enormt, sier sykehussjef ved Children's Hospitlal Los Angeles, Richard Cordva, til avisa.

Vil gi tilbake Han har til sammen hatt åtte hjerteoperasjoner og nå ønsker han å gi noe tilbake.

- Jeg vil gjerne hjelpe andre barn som ikke er like heldig som meg, sier han til People Magazine.

Åtteåringen har vært med i en rekke TV-serier, den mest kjente er familieserien «The Young and the Restless».

Før han spilte inn reklamefilmen hadde han ikke sett noen av Star Wars-filmene.