DB Medialab inn i Zolong

DB Medialab har kjøpt 9,6 prosent av aksjene i nettreisebyrået Zolong gjennom en rettet emisjon. Avtalen styrker Dagbladet.no sin satsing på reiselivsmarkedet samtidig som Zolong får tilgang til tung markedsføring på nett og papir.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Zolong.no er et ferskt reisebyrå og turoperatør med erfarne navn fra den tradisjonelle reiselivsbransjen i stallen. Lansering i Sverige og Danmark er nært forestående.

- For oss betyr samarbeidet med DB Medialab tilgang til viktige markedskanaler og solid mediekompetanse, sier administrerende direktør Atle Hovde (27) i Zolong.

Dagbladet.no er Norges eldste nettavis, og Dagbladet var første norske avis som skilte ut sin nettsatsing i et eget selskap. I tillegg til å drifte Dagbladets digitale utgaver, satser DB Medialab på forretningsutvikling og venture-investeringer, med eierinteresser i Start Network ASA (49%), Teknopolis.no AS (40%) og nå Zolong AS (9,6%).

- Internett er en populær kilde for informasjon om reisemål, og stadig flere velger å bestille sine reiser online. Alliansen mellom Zolong og DB Medialab er et godt utgangspunkt for å utvikle et ledende norsk reisebyrå og turoperatør på nettet. Samtidig er dette en ambisiøs internasjonal satsing som vi gleder oss til å være med på, sier administrerende direktør Arne H. Krumsvik (33) i DB Medialab.

Ett av Zolongs unike produkter er Fly Surprise. Kunden er garantert å komme til en storby i Europa, og får med seg gode anbefalinger om restauranter, shopping og opplevelser. Den eneste forberedelsen til reisen, er å pakke. På Gardermoen venter en overraskelse utenom det vanlige.

(Dagbladet.no)