Denne dorullreklamen er blitt en snakkis verden over

Så galt kan det gå med menn og teknologi ...

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Dopapir er noe de fleste av oss har et forhold til, men kanskje ikke det vi snakker mest om.

Nå har et fransk dopapirmerke klart kunststykket å bli en snakkis både på nettet og i USA. Nettstedet Huffington Post omtaler den humoristiske filmen som deres nye favorittvideo. Samtidig går den sin seiersgang i sosiale medier.

Sett av mer enn 200 000 Filmen tar utgangspunkt i en barnefamilie, og mange kan nok kjenne seg igjen i den teknologiinteresserte faren.

Filmen viser hvor galt det kan gå når nettbrettinteressen tar fullstendig overhånd ...

- BEDRITENT: Den amerikanske avisa New York Daily News var ikke nådige i sin dom over Lambis bibelvers på doruller. Illustrasjonsfoto: Torbjørn Katborg Grønning / Dagbladet
- BEDRITENT: Den amerikanske avisa New York Daily News var ikke nådige i sin dom over Lambis bibelvers på doruller. Illustrasjonsfoto: Torbjørn Katborg Grønning / Dagbladet Vis mer

Etter at den ble lagt ut på Youtube har videoen rukket å bli sett mer enn 200 000 ganger i løpet av ei uke.

Dette er likevel ikke den eneste gangen toalettpapir har skapt reaksjoner den siste tida.

- Bedriten oppfinnelse Litt mindre vennlige var reaksjonene da det ble kjent at Lambi hadde prestert å trykke bibelvers på papiret som skal brukes der bak. Tønsberg-biskop Laila Riksaasen Dahl reagerte på det hun karakteriserte som mangel på respekt.

- Dette er tekster som for noen er hellige. Det er ikke normalt å tørke seg bak med det norske flagget eller kjærlighetsbrev, sa hun til Dagbladet.

Den noe spesielle inskripsjonen på dopapiret fikk til og med oppmerksomhet langt utenfor Skandinavia.

Avisa New York Daily News kåret påfunnet til en av «verdens mest bedritne oppfinnelser».

- Snakk om helligbrøde, skrev de i sin knusende dom.

Lambi beklaget Markedsføringsansvarlig i Lambi, Christina von Trampe, sa den gang til Vårt Land at hun ikke var klar over at versene kom fra Bibelen, og hadde ikke trykt det på dopapiret desom de var klar over det.

- Tanken er at sitatene ikke skal støte noen, men være koselige. Dersom noen er veldig religiøs, forstår jeg at de opplever det upassende. Jeg beklager vår uvitenhet, sa von Trampe til avisa.