Denne reklamen ble så populær å latterliggjøre at Singapore fjernet den fra nettet

- Dette må være en spøk?!

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Singapore Tourism Boards (STB) siste reklame, «See where the world is heading», fikk ikke helt den oppmerksomheten de hadde håpet på.

Videoen ble riktignok populær, men det fordi folk mener den er så dårlig.

Etter bare rundt to uker på Youtube, har STB nå fjernet videoen fra sine egne Youtube- og Facebook-sider.

- Fordi reklamen ikke resonnerte godt med publikum, sier markeds- og kommunikasjonsansvarlig for STB, Oliver Chong, ifølge The Sydney Morning Herald.

Se videoen øverst i saken!

Latterliggjøres i sosiale medier Målet med reklamen, som ble lagt ut på Youtube i slutten av mars, var å friste filippinere til å velge Singapore som reisemål.

- Videoen ble produsert for filippinere av filippinske tv-kanalen ABS-CBN, som et forsøk på tilpasse innholdet for målgruppen, sa STB i en uttalelse tidligere denne uken, ifølge InSing.com.

Flere medier omtaler reklamen som «tidenes verste turistreklame» og kaller den «skandaløs» og «respektløs».

Også på sosiale medier har flere kommet med saftig kritikk:

«STB, dette må være en spøk?!» skriver en bruker på Twitter.

Flere omtaler den som «latterlig dårlig», «grusom» og «pinlig».

«Jeg besøker gjerne Singapore, bare jeg slipper å se denne grusomme reklamen igjen,» twitrer en annen.

- Kunne vært bedre På sin filippinske Facebook-side har STB også hevdet at reklamen ble godt mottatt i Filippinene, at den bare etter én uke hadde fått mer enn 3 400 «likes» og rundt 900 positive kommentarer.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Likevel ble reklamen altså fjernet fra Facebook-sida tidligere denne uka.

- Uansett vil vi takke våre seere for deres tilbakemeldinger på videoen, og innrømmer at noen deler av den kunne vært gjort bedre, het det i STBs uttalelse.

Nå inviterer organisasjonen også publikum til å komme opp med ideer på hvordan de bedre kan vise fram Singapore, ifølge nettsida Mothership.