Dette mente amerikanerne:

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

CHICAGO (Dagbladet): "Sånn passe". "På cruise-control". Det skriver kritikerne i Chicago-avisene om Stones' åpning av verdensturneen i byen hvorfra de fikk sin opprinnelige inspirasjon for snart 40 år siden med plater av de store i Chicago-bluesen. Greg Kot i Chicago Tribune er mest positiv under tittelen "Risikofrie Stones blir rockere mot slutten". Men Jim DeRogatis i Chicago Sun-Times er syrlig med tittelen "Verdens største Husker Du". "Først etter fem sanger spilte bandet noe som er skrevet i dette tiåret," skriver han. Kjempescenen beskriver han som "enda mer overlesset enn den på "Steel Wheels" og mer smakløs enn den på "Voodoo Lounge"". Han syntes at det beste ved åpningsnummeret "Satisfaction" var den ankelside leopardfrakken til Keith Richards. Kritiker Kot likte det hele bedre. Han skriver at konserten satte bein under seg da Charlie Watts sparket bandet på skinneleggen med sine trommebølger i "19th Nervous Breakdown". Han falt også for demonstrasjonen da bandet la vekk alle spesialeffekter og spilte fra miniscenen midt ute på fotballbanen. "Det var stor nostalgi, framført over et nytt lydanlegg til 20 millioner kroner som stort sett levde opp til forhåndsreklamen," skriver han. "Men hvis man skulle lete etter hjertet i denne konserten, måtte man lete bak røyken og de oppblåsbare dokkene og til og med den vesle røde hanen av en frontfigur. Det skjedde langt bak, der Richards sto med sin gitar mot det høyre låret, tittende over en skarptromme mot sin tause kompis, Watts. Sammen svingte de dette rock 'n' roll sirkuset og tente ilden i dets trette øyne."