- Dette vil bli en klassiker på mine foredrag om hvordan man ikke skal drive PR

PR-rådgiver reagerer kraftig på Norsk Tipping-stunt.

KRITISK: Jarle Aabø har lite til overs for PR-stuntet fra Norsk Tipping. Foto: Skjermdump/Johnny Syversen
KRITISK: Jarle Aabø har lite til overs for PR-stuntet fra Norsk Tipping. Foto: Skjermdump/Johnny Syversen Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Flere Finn-annonser skapte blest forrige uke, etter at en mann ved navn Fredrik tilsynelatende ga bort alt han eide.

Grunnen skulle være at han hadde blitt Lotto-millionær.

Det hele viste seg derimot å være et PR-stunt fra Norsk Tipping i regi av Try reklamebyrå.

Det får PR-rådgiver og daglig leder i Aabø & Co, Jarle Aabø, til å reagere.

- For PR-bransjen er dette fryktelig pinlig. Ironi og lureri er to krevende idretter, og bommer du på dette er det veldig synlig. Her har Norsk Tipping og Try bommet grenseløst, sier Aabø til Dagbladet.

- Uforståelig Blant annet mener han at tidspunktet er helt bak mål.

- Norsk Tipping er nettopp blitt virvlet inn i kommisjonærlureri og grasrotsurr. Som et tredje grep velger et statlig selskap planlagt og bevisst å holde norsk presse og sine kunder for narr. Det er all grunn til å spørre, hva i all verden driver de med på Hamar? Statseide selskaper skal vel ikke drive med lurerier, mener Aabø.

PR-rådgiveren mener at ingen liker å bli lurt, spesielt ikke når det er snakk om penger.

- At Try kan anbefale noe så dumt forstår jeg rett og slett ikke. Dette er et stunt som ikke hadde egnet seg for 1. april engang, sier han.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer