(Dagbladet): Flere Finn-annonser skapte blest forrige uke, etter at en mann ved navn Fredrik tilsynelatende ga bort alt han eide.
Grunnen skulle være at han hadde blitt Lotto-millionær.
Det hele viste seg derimot å være et PR-stunt fra Norsk Tipping i regi av Try reklamebyrå.
Det får PR-rådgiver og daglig leder i Aabø & Co, Jarle Aabø, til å reagere.
- For PR-bransjen er dette fryktelig pinlig. Ironi og lureri er to krevende idretter, og bommer du på dette er det veldig synlig. Her har Norsk Tipping og Try bommet grenseløst, sier Aabø til Dagbladet.
- Uforståelig Blant annet mener han at tidspunktet er helt bak mål.
- Norsk Tipping er nettopp blitt virvlet inn i kommisjonærlureri og grasrotsurr. Som et tredje grep velger et statlig selskap planlagt og bevisst å holde norsk presse og sine kunder for narr. Det er all grunn til å spørre, hva i all verden driver de med på Hamar? Statseide selskaper skal vel ikke drive med lurerier, mener Aabø.
PR-rådgiveren mener at ingen liker å bli lurt, spesielt ikke når det er snakk om penger.
- At Try kan anbefale noe så dumt forstår jeg rett og slett ikke. Dette er et stunt som ikke hadde egnet seg for 1. april engang, sier han.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger