(Dagbladet): Storbanken DNB hadde i ettermiddag store problemer.
Kunder med DNB-kort har verken fått tatt ut penger eller betalt ved vanlige betalingsautomater. Ei heller har de fått brukt nettbank. DNB fikk de første meldingene 15.16 i ettermiddag.
18.37 i kveld melder DNB at alle deres systemer igjen er oppe og går.
- Da funker alle systemer i DNB, opplyser kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB til Dagbladet.
Feilen ble rettet opp etter flere timer med store problemer.
- Vipps var også nede, men skal være opp og gå igjen nå. Vi begynner å få kontroll på ting, og håper dette skal rette seg så fort som mulig, sier kommunikasrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø til Dagbladet like før 17.00.
- Dette har beklageligvis gått utover mange kunder og vi bruker alle ressursene for å rette opp feilen, sier han.
Også i går hadde DNB-kunder problemer med innlogging i nettbank. Da var problemet hos Telenor, og Telenor-kunder som hadde aktivert BankID på mobil fikk ikke logget inn i nettbank.
Først ble det opplyst at det bare var DNBs nettbankkunder som hadde problemer, men senere ble det klart at problemene også gjaldt andres nettbanker og andre tjenester som krever BankID, som for eksempel Altinn og Lånekassen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger