Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

DNB kritiseres for dårlig forretningsmoral

- Vi mener DNB utviser dårlig forretningsmoral, sier Otto Kristiansen.

Even Westerveld:  Opplever sterk konkurranse om kundene. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADET
Even Westerveld: Opplever sterk konkurranse om kundene. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADET Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen): Ved nyttår utløper Akademikernes eksklusive avtale med DNB som bank- og forsikringsforbindelse, etter 17 års samarbeid.

Hard kamp om kundene Finansavisen skriver i dag at det utløste sjokkbølger internt i storbanken i høst da organisasjonen valgte å inngå en ny avtale med Danske Bank og Storebrand.

DNB kjemper nå med nebb og klør for å hindre at medlemmene hopper til konkurrentene.

Stygg praksis - Vi er blitt informert fra mange medlemmer om at de fra DNB-ansatte er blitt anbefalt å droppe sitt fagforeningsmedlemskap og spare kontingenten, når de nå kan få like gode betingelser uten å være medlem. Den synes vi er stygg, sier Otto Kristiansen i Akademikerne til Finansavisen.

Bra med konkurranse Konkurranse om kundene er et gode, påpeker DNB.

- Vi mener det er til kundenes beste at det er konkurranse om dem, det er også tilbakemeldingen vi får fra kundene direkte, sier Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB, fil Finansavisen.

Flere nyheter Ti aksjer slår til med rekordnotering
Myrseth: Det kan ende med en fullblods finanskrise
Slik ser kalenderen for de ultrarike ut i 2015