DÅRLIGERE LIKT: DNB faller mest i ny omdømmeundersøkelse. Her presenterer konserdirektør finans, Bjørn Erik Næss og konsernsjef Rune Bjerke kvartalsresultater tidligere i år. Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpix
DÅRLIGERE LIKT: DNB faller mest i ny omdømmeundersøkelse. Her presenterer konserdirektør finans, Bjørn Erik Næss og konsernsjef Rune Bjerke kvartalsresultater tidligere i år. Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpixVis mer

DNB og Norwegian faller mest i omdømme-måling

Både DNB og Norwegian kraftig i en fersk omdømme-undersøkelse. Best likt er Tine, fulgt av NRK og Ikea.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Det kommer fram i den årlige holdningsundersøkelsen fra Ipsos MMI, skriver Aftenposten.

Storbanken DNB havnet på 44. plass av 111 selskaper, etter å ha ligget så høyt som 23. plass for to år siden.

- Dette har nok å gjøre med kritikken DNB har fått for ikke å senke renten og la kundene betale en for stor del av regningen, sier Kristin Rogge Pran, ansvarlig for rapporten.

Kommunikasjonssjef i DNB, Even Westerveld, forteller at bankens egne undersøkelser viser noe av det samme.

- Det vi ser fra egne undersøkelser, er at kundene gir gode tilbakemeldinger på produktene våre, men at vi faller på samfunnsansvar. Det må vi ta på alvor, sier han.

Sammen med DNB er det Norwegian som faller mest i undersøkelsen, og flyselskapet havner på en 28. plass - mot 10. plass i fjor.

- Vi er ikke fornøyd. Men vi erkjenner at vi har hatt mang utfordringer med langdistanseoperasjonene og kundeproblemer, og da smitter det over til andre deler av organisasjonen som har god punktlighet, sier kommunikasjonsdirektør Anne Sissel Skånvik i Norwegian til Aftenposten.

(NTB)