PROBLEMER: DNB jobber med å finne ut av hvor feilen ligger, etter at flere har hatt problemer med å logge inn i nettbanken. Foto: Thomas Brun / NTB scanpix
PROBLEMER: DNB jobber med å finne ut av hvor feilen ligger, etter at flere har hatt problemer med å logge inn i nettbanken. Foto: Thomas Brun / NTB scanpixVis mer

DNB opplever problemer med nett- og mobilbank

Vet ikke hvor feilen ligger.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Oppdatering: DNB melder like etter klokka 23.00 at tjenestene skal fungere som normalt igjen.

Siden omtrent klokka 22.00 i kveld har DNB-kunder hatt problemer med å få logget seg inn i nett- og mobilbank.

- Det har oppstått en feil som gjør at folk ikke får logget inn. Vi vet ikke om det gjelder alle, eller om det bare gjelder noen. Vi har snakket med folk som har kommet seg inn, og folk som ikke har det, sier Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB, til Dagbladet

DNB jobber nå med å prøve å finne ut hvor feilen ligger.

- Vi har heldigvis passert trafikktoppen for kvelden, men vi må bare si beklager til dem som hadde tenkt å gå inn i nett- eller mobilbank nå, og vi må be dem prøve igjen seinere.

De siste ukene har kunder flere ganger opplevd problemer med DNBs nettbank.

- Vi har hatt en oppetid på 99,8 prosent det siste året, så stort sett er tjenesten tilgjengelig. Så har det vært litt for mange hendelser som har ført til at noen av tjenestene ikke har vært tilgjengelige de siste ukene, og det er selvfølgelig ikke en ønskelig situasjon. Men kundene kan være trygge på at vi gjør alt vi kan for å løse problemene, sier Westerveld.