Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

DNB scorer lavest på tillit i ny undersøkelse

DNB havner på bunn når det gjelder kundetilfredshet og tillit i en fersk undersøkelse fra Handelshøyskolen BI.

LITEN TILLIT: DNB ledet av konsernsjef Rune Bjerke scorer dårlig i ny undersøkelse. Foto: Arne V. Hoem / Dagbladet
LITEN TILLIT: DNB ledet av konsernsjef Rune Bjerke scorer dårlig i ny undersøkelse. Foto: Arne V. Hoem / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved BI måler hvor godt fornøyd kundene er med forskjellige bedrifter. På siste undersøkelse, som er gjort før avsløringene om Panama Papers, havner DNB på bunn blant bankene, med 66,8 poeng, ned fra 69,5 poeng i 2015, skriver Dagens Næringsliv.

- Tilliten er nede på 67 poeng. Det er krise og bør være en «big warning» hos ledelsen, sier Pål Silseth, høyskolelektor ved BI og prosjektleder for kundebarometeret.

Han mener at kundetilfredsheten hos DNB var i «fritt fall» allerede før Panama-skandalen. 9.094 forbrukere er spurt om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos i undersøkelsen. Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars i 2016.

(NTB)

Instagram Følg @dagbladet.no på Instagram
Hele Norges coronakart