Drammen Taxi legger vekk alle klager de har fått før mai i år

De ikke har kapasitet til å behandle dem.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Drammen Taxi legger vekk alle klager de har fått før mai 2012, fordi de ikke har kapasitet til å behandle dem.

Selskapet har fått svært mange klager i år. Fra Pasientreiser, som organiserer drosjeturer i Vestre Viken helseforetak, er det kommet 645 klager etter pasientturer. Men halvparten av dem legges vekk uten reaksjoner mot sjåførene, skriver Aftenposten.

- Dette er en ensidig konklusjon besluttet av Drammen Taxi. Vi har ikke hatt mulighet til å kommentere og reagere på saken i det hele tatt. Her kan det være gjengangere, og da bør de være ute av pasienttransport, sier leder Jarle Hovland i Pasientreiser.

Drammen Taxi sier at alle sakene er behandlet, men at saker fra før mai får ikke konsekvenser for løyvehaveren med mindre det kommer en ny klage på samme person. Da kommer den gamle saken på toppen av den nye klagen.

- Det har sammenheng med at mengden avvik er så stor. Man har klagerett, og hver avviksbehandling tar ikke fem minutter, sier kommunikasjonsrådgiver Kåre Hunstad i ProffMedia Partner AS, som drosjeselskapet har hyret for mediehenvendelser.

Han sier at det er de mindre alvorlige klagene som er lagt til side, og at de har konsentrert seg om de omfattende sakene.

(NTB)