- En nordmann som går inn i Tyskland. Er ikke det kult da? spør Petter Varner - administrerende direktør i Dressmann og ser ikke det minste skyldbevisst ut for å skulle la norsk design bli synonymt med nettopp Dressmann over hele kontinentet.
- Vi skal bli Europas største på herreklær. Ekspansjon er selve drivkraften, mener Frank Varners eldstesønn som skal være god for om lag en milliard kroner etter at faren har overført nesten hele Varner-konsernet til sine tre sønner.
Taxfree
Dressmann omsetter for nettopp én milliard bare i Norge. I Sverige har kjeden nå 80 butikker - omsetter for 700 millioner kroner og har planer om å åpne ytterligere 70. I Finland åpnes de to første butikkene i mai og ytterligere tretti skal være på plass innen to år. Fra før av er Varner-gruppen etablert på Island, i Baltikum og Polen. Men det store målet er Tyskland.
- Den første butikken i Tyskland skal åpnes høsten 2001. Vi legger en plan for åpning av butikker der - vi har muligheten til å gå inn i 55 kjøpesentre allerede. Vi skal ha 200 butikker i Tyskland på fem år, tror Varner som har brukt flere år på å studere markedet i Tyskland. Perfekt for Dressmann-konseptet, er konklusjonen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger