Dresser opp tyske menn

BERLIN (Dagbladet): Dressmann satser på å bli Tysklands største leverandør av rimelige herreklær. Direktør Petter Varner (38) forsikrer at det er en tilfeldighet, men håper på symboleffekten når han neste torsdag åpner kjedens første tyske butikk i Folkevogn-byen Wolfsburg.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

- Her gjelder det å vise tysk grundighet og tålmodighet. Vi åpner forsiktig. At den første butikken kommer i Wolfsburg, skyldes at vår tyske samarbeidspartner ECE Project Management åpner et nytt butikksenter der vi ble tilbudt å være med, forteller administrerende direktør Varner til Dagbladet.

City Galeria er navnet på sentret på 50000 kvadratmeter midt i byen. Altså på størrelse med Strømmensentret pluss litt til. Adressen er Porschestrasse - som luksusbilen.

Men det er lavprisklær for menn mellom 20 og 50, altså «Otto Normalverbraucher» («Otto gjennomsnittsforbruker») som er konseptet for Dressmann også i Tyskland.

- Vi tror på det vi driver med. Jeg er selvfølgelig blitt advart mot at det tyske markedet er tregt og vanskelig å komme seg inn på. Men trass i vrimmelen av store varehus i Tyskland er det ingen kjeder av vår type som har spesialisert seg på rimelige herreklær. Der ser vi vår sjanse, sier Dressmann-direktøren - som satser på et detaljistmarked som verken Rimi-Hagen eller Rema 1000 har våget seg på, og der selv giganten Statoil har trukket seg ut.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer