Los Angeles

Drittlei influensere: - Nå må dere betalte dobbelt

- Vi bryr oss ikke om hvor mange følgere du har.

LEI: - Jeg var lei av å håndtere forespørsler fra influencere. I stedenfor å snakke med dem, kan jeg bare peke på skiltet, sier grunnlegger av CVT Soft Serve, Joe Nicchi. Foto: CVT Soft Serve
LEI: - Jeg var lei av å håndtere forespørsler fra influencere. I stedenfor å snakke med dem, kan jeg bare peke på skiltet, sier grunnlegger av CVT Soft Serve, Joe Nicchi. Foto: CVT Soft Serve Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Helt siden iskrembilen CVT Soft Serve åpnet i Los Angeles i 2014, har de mottatt forespørsler fra influensere som ber om gratis iskrem i bytte mot et innlegg på sosiale medier.

- Vi fikk vanligvis mellom én til tre forespørsler i uka. Men jeg driver ikke en bedrift for å gi vekk gratis is. Jeg har en familie og regninger å betale, sier Joe Nicchi, grunnlegger av iskrembilen, til Dagbladet.

Søndag fikk han nok, og bestemte seg for at alle influensere må betale dobbelt hvis de vil ha is.

- Vi har bestemt oss for å gjøre det offisielt med dette skiltet. Vi bryr oss ærlig talt ikke om du er en influenser eller hvor mange følgere du har. Vi vil aldri gi deg en gratis is i bytte mot en post på sosiale medier. En is koster bokstavelig talt fire dollar.. vel nå er det åtte dollar for deg #InfluencereErEkle, skriver Nicchi i en post på Instagram.

- Lei av tullet

Innlegget ser ut til å ha gått hjem hos mange, og har på få dager blitt delt av flere amerikanske medier. Iskrem-grunnleggeren hadde selv ingen anelse om at innlegget hans ville ta av på denne måten.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer