STJERNEKURS:  Selskapet CGTV hadde i helgen audition på Grand hotel for et skuespillerkurs i USA neste sommer. Kurset inkluderer blant annet trening i ulike type skuespill, bilder til portfolio og en egen filmscene. Etter å ha hørt reklamen på radio, trodde mange foreldre at barna deres skulle på audition til en rolle, ikke et kurs. Foto: Jon Terje Pedersen/Dagbladet
STJERNEKURS: Selskapet CGTV hadde i helgen audition på Grand hotel for et skuespillerkurs i USA neste sommer. Kurset inkluderer blant annet trening i ulike type skuespill, bilder til portfolio og en egen filmscene. Etter å ha hørt reklamen på radio, trodde mange foreldre at barna deres skulle på audition til en rolle, ikke et kurs. Foto: Jon Terje Pedersen/DagbladetVis mer

- Du betaler for kvalitet

Eieren av Norsk Ballettinstitutt vil gå god for firmaet som frister med Hollywood-karriere.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Det amerikanske selskapet CGTV hadde før helgen en radioreklame hvor de fristet med en skuespillerkarriere med stjerner i Disney og Nickelodeon. Etter å ha møtt opp på audition lørdag, følte mange foreldre seg lurt.

Kjerstin Karterud, som eier Norsk ballettinstitutt, ønsker å gå god for CGTV og skuespillerkurset i Los Angeles.

- Jeg er opptatt av barn og unge og kjenner deres behov for å stå på scenen. Det er ganske mange fra min skole som skal reise på kurs nå i desember, og jeg hadde ikke sendt mine egne elever, og satt mitt gode navn og rykte på spill, hvis det hadde vært lureri, sier Karterud.

Ble imponert Etter å ha sendt sin sønn på kurs med CGTV, ble Karterud så imponert at hun inviterte CGTV til Norge.

- Norske barn må jo også få den sjansen, så jeg var ivrig etter å få dem til Norge. Vi har fått veldig mye utbytte av å sende min sønn dit og som familie er vi veldig fornøyd med produktet, sier hun.

Hun sier at sønnen har vært på flere av kursene til selskapet.

- Vi har vært på flere av kursene, og min sønn og jeg har vært veldig fornøyd. Han har vært med på flere reklamefilmer og fått flere oppdrag i Los Angeles, sier Kjerstin Karterud til Dagbladet.

- God kvalitet Flere foreldre sa søndag til Dagbladet at kurset var veldig dyrt og at de opplevde betalingspress. Karterud sier at prisen reflekteres i kvaliteten på programmet.

- Du betaler for kvalitet. Skal du ha et kvalitetskjøkken, så betaler du for det. Ja, du kan si at det er på den dyre siden, men produktet er bra. Jeg har aldri hørt noe negativt fra noen som har vært på kursene, sier hun til Dagbladet.

 FØLER SEG LURT:  Jan Roos og Susanne Ranjami Midteide var søndag på audition med Samuel Feste Midteide (14). De følte seg lurt da de dukket opp på det de trodde var audition til en karriere i Disney. Foto: Jon Terje Pedersen/Dagbladet
FØLER SEG LURT: Jan Roos og Susanne Ranjami Midteide var søndag på audition med Samuel Feste Midteide (14). De følte seg lurt da de dukket opp på det de trodde var audition til en karriere i Disney. Foto: Jon Terje Pedersen/Dagbladet Vis mer