Edda søker jobb via kinoplakat

Edda R. Hodnefjell smiler på breie kinoplakater i Stavanger og spør om noen har jobb til henne!

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

STAVANGER (Dagbladet): - Jeg må markedsføre meg sjøl for å skille meg ut i mengden av jobbsøkere. Derfor kjøpte jeg reklameplass på kinoen, sier siviløkonomen til Dagbladet.

Edda er fornøyd med responsen, sjøl om hun ennå ikke har fått konkrete jobbtilbud.

- Stuntet har allerede ført til et par jobbintervjuer og masse andre henvendelser. Folk har bare vært hyggelige og bedt meg stå på. Jeg har ikke fått noen tvilsomme eller slibrige telefoner eller mailer, forteller Edda.

Innhogg i sparepengene

Hun vil ikke si hvor mye PR-framstøtet har kostet, utover at reklamen har gjort et betydelig innhogg i sparepengene.

Plakaten vises foran hver film, og hun har kjøpt reklameplass for to uker. Inntil videre jobber Edda midlertidig i et kundesenter hos en bank. Vikariatet løper ut januar måned.

Hun er utdannet siviløkonom fra Høgskolen i Agder 2002, og møtte et stramt arbeidsmarked.

Søkt mange jobber

Edda forteller at hun sikkert har søkt 150 stillinger på tradisjonelt vis siden hun ble ferdig utdannet.

Etter hvert har hun skjønt at hun må skille seg ut i mengden av søkere til de samme jobbene.

- Håpet er fast jobb og flere utfordringer enn jeg har i dag. Ideen om kinoreklamen kom jeg på sammen med min far, som driver restaurant. Jeg kan gjøre en god jobb hos den rette arbeidsgiveren; jeg liker tall, jobber hardt, er sosial og snill, sier Edda.

EDDA PÅ PLAKATEN: Edda satser på at kinoplakaten skal skaffe henne fast jobb.
JOBBSØKER: Slik framstår Edda R. Hodnefjell (24) for kinogjengerne i Stavanger. - Jeg måtte skille meg ut blant jobbsøkerne, derfor kjøpe jeg reklameplass på kinoen, sier Edda.