NISIM: Salget av shampoo mot hårtap øker kraftig. Foto: Iván Kverme.
NISIM: Salget av shampoo mot hårtap øker kraftig. Foto: Iván Kverme.Vis mer

Ektepar håver inn på hårtåp

Salg av shampoo mot hårtap gir langt i fra tap for Nisim Scandinavia.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen): - Her hos oss er vi bare to personer, og det har vi vært siden starten, sier daglig leder Tina Merethe Holm Storruste i Nisim Scandinavia.

Sammen med ektemannen Steinar Storruste begynte hun for 12 år siden å selge shampoo og balsam mot hårtap. Produktene selges nå via 400-500 frisørsalonger og rundt 250 apotek i Norge.

Utbytte på 20 millioner

Nisim Scandinavia har i en årrekke ligget på en resultatmargin på rundt 40 prosent, og i løpet av de siste seks årene er ekteparet blitt tilgodesett med et akkumulert utbytte på 20 millioner kroner, skriver Finansavisen.

Selskapet har de siste par årene ligget på en omsetning rundt 13 millioner kroner, men i 2018 venter selskapet at salget skyter i været.

- Nisim selges i dag via samtlige Vitus-apotek, via Ditt Apotek og også via en del Sykehusapotek. I september lanseres produktene i samtlige Apotek 1- og Boots-apotek. Dermed øker vi fra 250 apotek til 720 apotek, og er til stede i hele apotek-Norge, forteller Holm Storruste til Finansavisen.

- Det ville være rart hvis vi ikke når en omsetning på godt over 20 millioner kroner i 2018, fortsetter hun.

Ikke en krone på markedsføring

Nisim Scandinavia har aldri brukt en krone på markedsføring.

- Fornøyde, faste kunder har gitt Nisim en troverdighet som ingen reklamekampanje kunne gitt oss, sier Holm Storruste til Finansavisen.

- Det er mange mennesker som trenger produkter mot hårtap, så vi ser en enorm vekstmulighet, avslutter hun.

Andre økonominyheter:
Meglertopp: - Det overgår hva jeg hadde ventet
Fra nesten konkurs til milliardplaner