Eli kjører igjen

Eli Hagen er ute og kjører igjen. Denne gangen helt frivillig - i en reklamekampanje for Statens vegvesen og Trygg Trafikk.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Snarveien hun tok ned slottstrappa en novemberkveld i fjor, har gjort Eli Hagen til et attraktivt objekt for norsk reklamebransje. Nå har hun takket ja til å stille opp i en kampanje som skal få folk til å sikre barn riktig i bilen.

- Litt selvironi må man jo ha. Selv synes jeg det var en bagatell å kjøre ned den trappa. Det er mye viktigere at barn blir sikret i bilen, sier Eli Hagen.

«Barn må sikres riktig i bil, uansett hvor kort du skal. Uansett hvem som kjører!» er budskapet i reklamen, som er laget på oppdrag av Statens vegvesen og Trygg trafikk.

Informasjonsdirektør i Statens vegvesen, Steinar Gullvåg, betegner samarbeidet med Eli Hagen som et aldri så lite kupp.

- Reklame spiller ofte på kjente mennesker og på kjente hendelser. Her fikk vi alt i ett, sier Gullvåg.

Eli Hagen bryr seg ikke om folk ler av henne.

- Det gikk noen dager etter at jeg hadde kjørt ned trappa før jeg lo selv, det var jo ingen morsom opplevelse. Men alle andre lo, og etter hvert måtte jeg bare le jeg rg, sier Hagen.

DEN SOM LER SIST... Statens vegvesen har laget ny reklamekampanje med Eli Hagen i hovedrollen. - Selv synes jeg det var en bagatell å kjøre ned den trappa. Det er mye viktigere at barn blir sikret i bilen, sier Eli Hagen.