Endret umiddelbart profilene sine på nettet

Slik markerer de sorgen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Bare en drøy time etter flykatastrofen i Alpene endret de to involverte selskapene profilene sine i sosiale medier.

Germanwings er et datterselskap av Lufthansa, og begge markerer sorgen på nettet.

• Lufthansa har fjernet forsidebildet på Facebook, og laget en grå variant av logoen i profilbildet.

• Germanwings har på Twitter gjort om logoen til en grå og svart variant.

148 om bord Direktør Carsten Spohr i Lufthansa foreller at de foreløpig vet lite.

- Vi vet ennå ikke hva som ha skjedd. Mine tanker går nå til familie og venner av passasjerene og kabinansatte. Dersom det vi frykter blir bekreftet, er dette en svart dag for Lufthansa, sier Spohr

Derfor har profilene deres på nettet nå også gått i svart.

Det var 148 personer om bord i Germanwings-flyet som var på tur fra Barcelona til Dusseldorf. Det styrtet i Alpene. Ifølge franske myndigheter er det ingen overlevende.

Helikoptre har sett vrakrester på over 2000 meters høyde, i vanskelig terreng.

Ingen info om nordmenn Pierre-Henry Brandet i det franske innenriksdepartementet sier til TV-stasjonen BFM at det blir en «ekstremt langvarig og ekstremt vanskelig» søk- og redningsoperasjon siden flyet styrtet i et så avsidesliggende område.

SVART SLØYFE: Nestleder i Lufthansas markedsavdeling, Alexander Schlaubitz, har lagt inn en svart sløyfe som profilbilde på Facebook. 4U9525 er flightnummeret til ulykkesflyet.
SVART SLØYFE: Nestleder i Lufthansas markedsavdeling, Alexander Schlaubitz, har lagt inn en svart sløyfe som profilbilde på Facebook. 4U9525 er flightnummeret til ulykkesflyet. Vis mer

Ifølge flyeksperten Jason Rabinowitz, stupte flyet 3000 fot i minuttet fra klokka 10.31 til klokka 10.41.

- Det er for tidlig å ha noen oversikt om det var noen nordmenn ombord i flyet, sier pressevakt i UD, Astrid Sehl, til Dagbladet.