Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Enorm vekst med treningstøy for damer

Økte omsetningen med 60 prosent.

Suksess: På få år er trondheimsselskapet blitt en markant aktør i bransjen. Foto: Hilde Oreld/Finansavisen
Suksess: På få år er trondheimsselskapet blitt en markant aktør i bransjen. Foto: Hilde Oreld/Finansavisen Vis mer

(Finansavisen.no): Silje Landevåg er gründer og markedssjef for Get Inspired, en nettside som selger treningstøy til kvinner. På få år er trondheimsselskapet blitt en markant aktør i bransjen.

I fjor uttalte Landevåg til Finansavisen at målet var å omsette for 200 millioner i 2018. Det målet ble nådd, og til gagns: omsetningen til nettbutikken nådde 231 millioner i fjor, og Get Inspired hadde et driftsresultat på 17 millioner. Det tilsvarer en vekst på 60 prosent.

Landevåg sier at hun er svært fornøyd med resultatet.

- I fjor havnet vi godt over budsjett på både topp- og bunnlinje. Veksttakten vår økte og bruttofortjenesten holder seg høy. Samlet sett gir dette et svært godt resultat for året, sier Landevåg til Finansavisen.

Hun eier 48 prosent av selskapet, broren Sindre Langevåg – som også er daglig leder – sitter på 32 prosent, mens resten eies av det trondheimsbaserte investeringsselskapet Salvesen & Thams Invest.

Utvider konseptet

Landevåg forteller at økningen skyldes god kontroll på alle større kostnadsposter.

- I tillegg utvidet vi sortimentet vårt, noe som har gitt god uttelling, sier hun til Finansavisen.

Ved siden av en god økning i kategorien friluft, har Get Inspired begynt å selge fashion, og dermed utvidet konseptet fra bare treningsrelaterte varer. Landevåg tror denne kategorien vil vokse framover.

- Vi har fått mange flere leverandører i tillegg til at vi lanserte vårt eget merke, Love it. Det er blitt godt mottatt av kundene våre.

Landevåg har tidligere fortalt at lanseringen av eget klesmerke lenge har vært en drøm.

Mer robot

Get Inspired startet med salg av treningsvideoer og utstyr på nett, men bedriften tok ikke ordentlig av før Landevåg begynte å selge treningstøy til damer i 2011. Da Finansavisen møtte Landevåg i fjor, uttalte hun at kombinasjonen ung, sulten og passe naiv var en god gründerkombinasjon. Get Inspired 28 ansatte og et robotstyrt lager som effektiviserer driften. Nå utvider de det automatiserte lageret ytterligere. I 2019 har de også investert i ny nettbutikk og nye, gode økonomisystemer. Det gir allerede resultater.

- Jeg må fortelle at vi er godt fornøyd med resultatene så langt i 2019 også, sier Landevåg.

Hun tror på fortsatt vekst for nettbutikken og sier hun vil drive så lenge det er lønnsomt.

Andre økonominyheter:
Overrasket med høy omsetning - meklerhus ser oppside
Meklerdøden - en av fem vil selge selv


Utforsk andre nettsteder fra Aller Media
Kode24 - nettavis om utvikling og koding Elbil24.no -  nyheter om elbil KK.no - Mote, interiør, og tips Sol.no - De viktigste nyheter fra nettsider i Norge Vi.no - Quiz, kryssord og nyttig informasjon Dinside.no - teknologi, økonomi og tester Se og Hør - Kjendis og underholdning Lommelegen.no - helse, symptomer og behandling