- Et sorgens kapittel

Langhelga i Stavanger ble ikke helt som planlagt for Christer Eilertsen og kona Linda. Synet som møtte dem i gjestehuset de hadde leid var alt annet enn som forventet.

EDDERKOPPER I SENGA: Christer Eilertsen hevder det var edderkopper i senga i gjestehuset de hadde leid. Utleier ønsker ikke å refundere beløpet. Foto: Privat
EDDERKOPPER I SENGA: Christer Eilertsen hevder det var edderkopper i senga i gjestehuset de hadde leid. Utleier ønsker ikke å refundere beløpet. Foto: Privat Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Christer Eilertsen og kona Linda Eilertsen tok i helga turen fra Bodø til Stavanger, hvor de hadde leid seg inn på et gjestehus gjennom reisebestillingstjenesten Booking.com.

Da paret ankom sluttdestinasjonen fredag kveld ble de mildt sagt skuffet.

- Det første som møtte oss ute på terrassen var masse personlige eiendeler, eller søppel, som var stablet opp etter veggen, forteller Eilertsen til Dagbladet.

Edderkopper i senga

Det var ikke det han forventet ut ifra bildene i annonsen. Dagbladet har sett den aktuelle annonsen. Der er det ingen bilder som speiler det synet Eilertsen og kona møtte.

Videre forflyttet de seg inn i boligen.

- Det var et sorgens kapittel. På «badet» var det ingen vask, så det var ikke mulig å vaske seg på hendene etter å ha vært på do, sier Eilertsen.

Videre hevder han at det var edderkopper i senga og at døra til badet nærmest satte seg fast i gulvet på grunn av det han antar er fuktskader. Han beskriver at gulvet var helt mykt, og at det var som å gå på en trampoline. Antakeligvis også på grunn av fukt, ifølge Eilertsen.

SKUFFET: Dette var synet som møtte paret på terrassen da de ankom gjestehuset i Stavanger. Foto: Christer Eilertsen / Privat
SKUFFET: Dette var synet som møtte paret på terrassen da de ankom gjestehuset i Stavanger. Foto: Christer Eilertsen / Privat Vis mer

Kort tid etter ankomst forsøkte paret å ta kontakt med utleier, uten å få svar. Først etter å ha snakket med en representant for Booking.com, kom Eilertsen gjennom til kvinnen som leide ut.

Eilertsen forklarte at de ikke kunne bo under forholdene som møtte dem. Da ble de møtt med en frekk tone tilbake, hevder han.

- Hun refererte til bildene og mente at vi var ute etter billig luksus, for så å slenge på røret.

Eilertsen og kona valgte å tilbringe første natta sørpå i bilen. Resten av helga tilbrakte de hos familie.

- Ser ikke problemet

Til Dagbladet forteller utleier at det er mange som har vært fornøyde med oppholdet sitt i gjestehuset.

- Det er ingen som tidligere har ment at det er umulig å sove der. Mange har vært fornøyde og det er ikke så dyrt, sier hun.

Videre hevder hun at tingene på terrassen ikke tar opp mye plass, og at det ikke byr på problemer vedrørende sikkerheten.

- Det er bare på terrassen og ikke der de skal sove. Jeg ser ikke problemet.

SOV I BILEN: Første natta i Stavanger valgte Christer Eilertsen og kona å sove i bilen. Foto: Christer Eilertsen / Privat
SOV I BILEN: Første natta i Stavanger valgte Christer Eilertsen og kona å sove i bilen. Foto: Christer Eilertsen / Privat Vis mer

Hun forteller at det var nytt sengetøy på sengene før paret ankom fredag, og at hun ikke kan styre hvor insekter tar veien.

- Det er selvfølgelig ubehagelig at de har opplevd det slik. Jeg er mer fornøyd når jeg har fornøyde kunder, men folk må ta ansvar for hva de bestiller, og ikke forvente for mye luksus.

Hun ønsker ikke å refundere beløpet Eilertsen måtte ut med.

Ombestemte seg

På lørdag skal Eilertsen ha fått lovnader om full refusjon fra Booking.com. Søndag kom imidlertid kontrabeskjeden. I en mail Dagbladet har fått innsyn i står det følgende:

- Vi beklager på det sterkeste ulempene du har opplevd vedrørende ditt opphold på (..) Det kan imidlertid ikke gis refusjon i dette tilfellet, da utleier har ombestemt seg.

Mandag morgen var paret igjen i kontakt med Booking.com, som har tilbydd Eilertsen 15 prosent refusjon.

- Man blir frustrert når helga blir ødelagt på den måten, skyter kona inn.

De to var i Stavanger for å tilbringe tid med familie.

Eilertsen og kona betalte i alt 1960 kroner for tre netter. Han understreker at pengene ikke er det store problemet, men måten de har blitt behandlet på av både utleier og Booking.com.

Da Dagbladet mandag tok kontakt med Booking.com for en kommentar, snudde imidlertid selskapet. I en ny e-post til ekteparet skriver byrået at de nå tilbyr full refusjon.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer