Ett koordineringsmøte før Norges største togstans

Statens Vegvesen og Jernbaneverket snakket aldri sammen om hvordan trafikken i Oslo skulle foregå under togstansen.

- STORM: Regionvegsjef Sidsel Sandelien (venstre) mener media lager for mye bråk rundt at Statens Vegvesen og Jernbaneverket kun hadde ett koordineringsmøte før Norges største togstans. Her sammen med statsminister Jens Stoltenberg og tidligere samferdselsmininster Liv Signe Navarsete. Foto: Scanpix
- STORM: Regionvegsjef Sidsel Sandelien (venstre) mener media lager for mye bråk rundt at Statens Vegvesen og Jernbaneverket kun hadde ett koordineringsmøte før Norges største togstans. Her sammen med statsminister Jens Stoltenberg og tidligere samferdselsmininster Liv Signe Navarsete. Foto: Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Norgeshistoriens største togstans var planlagt i årevis, likevel klarte ikke Jernbaneverket og Statens Vegvesen å lage en helhetlig plan for hvordan trafikken skulle avvikles i Oslo-området.

Etter det Dagbladet forstår var det kun ett koordineringsmøte mellom de to etatene, det ble holdt 7. april og handlet kun om trafikkavviklingen i Bjørvika.

Ble ikke informert Torgald Sørlie, informasjonsrådgiver i Jernbaneverket for Prosjekt Oslo, som fornyer infrastrukturen mellom Lysaker og Etterstad, innkalte en informasjonsrådgiver i Statens Vegvesens prosjekt i Bjørvika.

- Jeg spurte konkret på møtet om det ikke ville bli mer biltrafikk fra Lillestrøm og inn til Oslo som følge av stengningen av Oslo S, men det trodde ikke representanten fra Vegvesenet, sier Sørlie til Dagbladet.

- Ble du opplyst om det planlagte veiarbeidet på E6 som reduserte kapasiteten på nettopp denne strekningen?

- Nei. Vi ba også om å bli informert om det var et eller annet veiprosjekt som kunne skape problemer, men vi hørte aldri noe mer og gikk dermed utfra at det ikke var noen utfordringer med tanke på dette.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer