Etter dette kommer hunden Igor til å glede seg til familien drar på neste ferie

Matfar gjorde alt for at hunden skulle føle seg hjemme på kennel.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Da Kai Halvorsen og familien bestemte seg for å reise på ferie til Thailand tidligere i vår, var det én ting som gjorde at de ikke utelukkende gledet seg til ti dager med sol og strand: Hunden Igor (1,5).

For første gang måtte de nemlig etterlate kjæledeggen på kennel.

- Vi grudde oss veldig til å ha Igor på kennel, noe vi fortalte Labben kennel på telefon og avtalte å komme på besøk dit for å se først, forteller Halvorsen til Dagbladet.

Samtidig etterlyste Jordan Maleverktøy nettopp en familie som grudde seg til å reise fra hunden sin på kennel, til et nytt reklamestunt. Også de ringte Labben kennel, som koblet dem til Halvorsen.

Forvandlet bur til stue Stuntet gikk ut på å forvandle kennelburet til en tro kopi av familiens stue, for så å overraske både Igor og resten av familien på avreisedagen.

Det hele ble filmet, også med skjult kamera, og videoen ble lagt ut på Youtube i forrige uke. I skrivende stund er den sett over 120 000 ganger.

• Se stuntet i videoen øverst i saken!

I tillegg har flere utenlandske medier, som Buzzfeed, People Magazine, USA News og Huffington Post, snappet opp den søte historien om Igors hjemmekoselige kennel-bur.

«Møt Igor, hunden med den fantastiske familien,» twitrer Huffington Post Good News, mens USA News kroner hunden til «Norways most up-to-date cutie».

- Jeg hadde absolutt ikke forventa at videoen skulle få så mange treff og så mye oppmerksomhet som den har fått til nå, sier Halvorsen.

Spent på familiens reaksjon Selv er både han og familien fornøyd med vidoeen.

- Jeg synes den er kjempemorsom. Jeg måtte bare le da jeg så den. Selv om det alltid er litt rart å se seg selv på tv.

Men han innrømmer at han ikke umiddelbart var sikker på om han ville være med på Jordans prosjekt.

- Jeg måtte tenke meg om litt før jeg sa ja. Mest av hensyn til at jeg ikke var helt sikker på hvordan familien kom til å ta det. Vi leverte jo fra oss Igor på avreisedagen og skulle rett til flyplassen etterpå, så det kunne blitt litt kjipt om de ikke likte det.

Aller mest spent var han på samboer Ann-Kristin Hauges reaksjon.

- Igor er en skikkelig mammadalt, og hun er nok aller mest knyttet til ham. Så det hele var hardest for henne og jeg var veldig spent på hvordan hun ville reagere. Heldigvis gikk det bra.

- Skjønte ingenting Halvorsen forteller at familien ble litt satt ut da kameraene plutselig dukket opp, og de skjønte hva som foregikk.

- Etterpå var de mest opptatt av hvordan jeg hadde fått til alt sammen. Ingen av dem hadde skjønt noe som helst.

Å vite at Igor boltret seg i familiens sofa og kunne føle seg akkurat som hjemme mens de var borte, gjorde at familien senket skuldrene og koste seg på tur.

- Det gikk fint å være borte fra ham. Vi er kjempefornøyde med kennelen, og har ikke noe problem med å sende Igor tilbake dit. Faktisk har vi allerede bestilt hans neste opphold, når vi reiser på ferie til sommeren.

- Får han «stue»-bur da også?

- Hehe, han gjør nok ikke det. Det blir nok litt mye styr å frakte sofaen til og fra hver gang.

Og selv om bulldogen levde som en konge mens familien var på ferie, var det liten tvil om at han var glad for å se dem igjen.

- Han så veldig glad og letta ut da vi kom tilbake. Han vet hvor han hører til.

- Nervepirrende Også i fjor kjørte Jordan en liknende reklamekampanje, da de hjalp Daniel Jensen til å bringe et lite stykke Italia til Røvær for å fri på spesielt vis til sin Gerda.

Produktsjef i Jordan Maleverktøy, Heidi Amundsen, sier til Dagbladet at selskapet er utrolig opptatt av at slike kampanjer skal bli suksesser på nettet - også internasjonalt.

- Målet vårt i slike kampanjer er å få spredt det mest mulig. Vi vil få delt noe vi syns er viktig. Og for oss er det ekte historier med ekte mennesker, sier hun.

- Vi gjør det mest for å skape PR rundt Jordan Maleverktøy, og ikke som en vanlig reklame.

Fjorårets reklamestunt ble sett over 450 000 ganger på Youtube. Amundsen innrømmer derfor at de var spente på om årets ville bli like bra.

- Det er veldig nervepirrende. Vi begynte med idéfasen i fjor høst, for det er jo vanskelig å finne noe som er like bra, men annerledes. En har jo aldri peiling på hva som slår an og ikke. Dette er kjempegøy.