Facebook-gruppe mot OL-reklame fikk over 75 000 medlemmer på tre dager

- Det er grupper for det meste på Facebook, svarer TV 2.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): På bare tre dager har over 75 000 personer «likt» siden «Vi som vil ha tilbake OL-sendingene på NRK» på Facebook.

Flere andre grupper har hundre- eller tusenvis av medlemmer.

Avbrøt Ståles sølvløp Seerstormen mot TV 2 fikk for alvor vind i seilene da kanalen sendte reklame og ba seerne bytte kanal under Slopestyle-finalen, der Ståle Sandbech sikret Norge OL-sølv.

- Alle reklameinnslagene er helt ufyselige og veldig irriterende, står det i en melding.

- Alt for mye reklame! Har snart sett den samme reklamen ti ganger!

Flere av medlemmene av gruppa skriver at de ser på TV 2 uten lyd, og lytter på NRKs OL-sendinger.

Noen av de som har likt gruppa har imidlertid tatt til motmæle og skriver at de synes TV 2 klarer seg godt, og frykter at OL på NRK kan bety økt lisens.

Telenor vurderer grep Storannonsøren Telenor vurderer nå å ta grep for å ikke provosere TV-seerne ytterligere.

- Vi ser at noen lar seg irritere over at det er for mye reklame. Det må vi ta inn over oss. Mandag kommer vi til å ta en vurdering av hvordan denne helgen har vært. Vi ønsker absolutt ikke å støte noen med reklamen vår, sier informasjonssjef i Telenor, Anders Krokan, til Dagens Næringsliv.

Rune Inderøy i TV 2 tar seerstormen på Facebook med knusende ro.

- Det er grupper for det meste på Facebook, så dette er ikke så overraskende, sier Indrøy til Bergens Tidende.