Facebook skal bytte ut den ikoniske blå fargen, skriver Washington Post.
Det annonserte Facebook-sjef Mark Zuckerberg fra scenen på utviklerkonferansen F8 i California.
Det blå banneret skal nå byttes ut med et hvitt, rent design. Designet skal oppdateres både på desktop og mobil, og endringen skal skje i løpet av de neste ukene.
New York Times skriver at Zuckerberg ønsker å styre Facebook vekk fra å være en slags offentlig plattform - og gjøre mediumet bedre for private samtaler.
Egen «grupper»-del
Med endringene skal brukerne lettere kunne finne fram til de delene av Facebook man liker å bruke.
Washington Post skriver at forsiden fortsatt vil være den samme, men at det skal bli mye enklere å navigere seg bort fra den og til for eksempel private grupper.
Ifølge New York Times skal Facebook legge til en egen «grupper»-del i hovedmenyen med anbefalinger for grupper som brukere kan ønske å delta i. Meldinger ment for nære venner og familie vil ha sin egen seksjon inne i Facebook Messenger.
- Dette i kombinasjon vil skape en mer pålitelig plattform. Du vil kunne kontakte og dele med venner over alt. Dette blir vevd inn i Facebook, sier Facebook-sjefen til avisa.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger