Fant oppkast i flysetet

Kjæresteparet fikk en ubehagelig overraskelse på flyet hjem fra Bali.

OPPKAST: Kjæresteparet James McNeil og Ciara Scott fant oppkast i flysetene sine da de gikk om bord i flyet hjem fra Bali. Foto: AFP PHOTO/Roslan Rahman/NTB
OPPKAST: Kjæresteparet James McNeil og Ciara Scott fant oppkast i flysetene sine da de gikk om bord i flyet hjem fra Bali. Foto: AFP PHOTO/Roslan Rahman/NTB Vis mer
Publisert

Et kjærestepar fra Melbourne fikk en mildt sagt ubehagelig overraskelse da de fant fram til flysetene sine i flyet fra Bali til Melbourne 8. januar.

James McNeil og Ciara Scott hevder at de ble møtt av en sterk stank og fant raskt ut av at det var oppkast på veggen, bordene og på teppet under setene i Jetstar-flyet de skulle reise hjem med.

Det forteller kjæresteparet til avisa Herald Sun.

Gjorde jobben selv

McNeil og Scott spurte kabinpersonalet om de kunne bytte seter, men de fikk beskjed om at flyet var fullt.

Kabinpersonalet ga noen tørkeservietter til kjæresteparet slik at de kunne tørke det opp selv, hevder kjæresteparet.

De reagerte på at de måtte gjøre jobben selv, og spurte derfor om flyselskapet kunne tilkalle vaskepersonell.

- De gjorde det, men da vi kom tilbake til setene var det fortsatt ikke rent. Vi måtte be om tørkeservietter og gjøre resten av jobben selv, sier McNeil til avisa.

Flyturen, som hadde kostet kjæresteparet cirka 12 300 kroner, ble et sant mareritt. Etter reisen hevder McNeil og Scott at de begge var syke i noen dager.

EKSPLODERTE: Et passasjerfly måtte avbryte turen fra Taiwan til Singapore da en powerbank tok fyr i kabinen. Reporter. Christina H. Korneliussen/Dagbladet TV Vis mer

- Skuffende

Etter hendelsen sendte de en klage til flyselskapet Jetstar.

- Da de kom tilbake til oss sendte de en e-post med et generisk svar som beklaget at setet ikke var rent, og så ga de oss en kupong på 50 australske dollar (som tilsvarer 350 norske kroner), sier McNeil.

- Det var skuffende og ekkelt, sier McNeil om svaret til Jetstar.

I en uttalelse til Herald Sun sier en talsperson i Jetstar at selskapet kunne ha håndtert situasjonen bedre.

- Vi beklager virkelig for den skuffende opplevelsen McNeil og hans partner hadde på sin flytur fra Bali til Melbourne. Vi vet at vi kunne ha håndtert denne situasjonen bedre, sier talspersonen.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer