Får du feil pizza ved dette bordet kan du ikke skylde på kelneren

- Alt vil være kontrollert av kunden.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Den amerikanske fastfood-kjeden Pizza Hut drømmer om å gjøre det enklere og morsommere å bestille pizza på deres restauranter.

I en ny konseptvideo de har laget i samarbeid med Chaotic Moon Studios viser de fram et interaktivt bestillingsbord med berøringsskjerm, som lar kundene visualisere og designe sin egen pizza.

Alt bordet krever er en smarttelefon. Når telefonen plasseres på det elektroniske bestillingsbordet aktiverer den displayet og kobler deg til din personlige Pizza Hut-konto.

Deretter er det bare å velge og vrake i grønnsaker, sauser, ost og kjøtt, og kundene kan sende av gårde bestillingen sin uten å måtte vente på en kelner.

- Den interaktive opplevelsen vil bli veldig morsom. Alt vil være kontrollert av kunden, og det blir som å bestille noe via en app på telefonen din, sier talsmann for Pizza Hut, Doug Terfehr, til Nation's Restaurant News.

Testes i flere restauranter Men bordet er ikke bare nyttig til selve pizzabestillingen. Det sørger også for underholdning mens det ventes på at maten skal bli servert.

Når bestillingen er fullført dukker nemlig en rekke populære mobilspill opp på bordets display.

Terfehr understreker at bordet foreløpig bare er et konsept, men ifølge Examiner skal det testes i noen av USAs travleste Pizza Hut-restauranter, for å finne ut hvordan kundene reagerer på den nye teknologien.

Ifølge Nation's Restaurant News sier Terfehr at samtlige av Pizza Huts 4000 restauranter kan få de interaktive bordene innstallert, men at det foreløpig ikke er planer om å gjøre det.

Ikke førstemann ut Pizza Hut er imidlertid ikke det første selskapet som har kommet opp med framtidsretta forretningsideer.

Ifølge Daily Mail har slike interaktive bestillingsbord allerede vært tatt i bruk på andre restauranter, blant annet på den London-baserte restauranten Inamo.

Nettgiganten Amazon har dessuten en våt drøm om å etter hvert begynne å levere varene sine med droner. Selskapet mener de vil kunne levere varen 30 minutter etter at den er bestilt.