Får ikke forsikring

«Vi legger ikke skjul på at Zürich Forsikring er et selskap for utvalgte kundegrupper,» heter det i reklamen. Men det Zürich ikke forteller, er at de ikke vil ha kunder som ikke er akademikere.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

- Dette er å holde folk for narr, sier grunnskoleutdannede Trond A. Warnes på Lier utenfor Oslo. Han lot seg lokke av et fristende brev fra Zürich Forsikring som dumpet ned i postkassa.

«Bli kunde i et forsikringsselskap som hjelper deg!» «Det eneste vi venter oss av deg er at du tar vare på det du forsikrer,» heter det i brevet, som er gjengitt i avisa Nationen. Warnes tar gjerne imot hjelp, og mener han steller pent med det han eier. Men det var ikke nok i hans tilfelle.

- Da kundebehandleren fikk vite at jeg ikke har akademisk utdannelse, var det stopp. Jeg ble fortalt at forsikringen ville bli så dyr at det ikke var noen vits i å sende meg noe tilbud, sier Warnes.

Diskriminering

At han tjener en god del mer enn mange akademikere, hjalp lite.

- Dette er diskriminering. De kunne i det minste skrevet hvem de ønsker som kunder, sier Warnes. Han klaget til Forbrukerombudet.

Zürich Forsikring er nå på full retrett. Ifølge var brevet et forsøk på å nå nye kunder.

- Men vi kan ikke by opp til dans og så si nei takk når folk vil danse. Dette var dustete håndtert av oss, beklager administrerende direktør Pål Benjaminsen

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer