Fast pris og timebestilling

Bileiere skal nå få bedre service på Ford-verksteder. Alle innfører timebestilling for levering, og avtalt pris før kunden gir fra seg nøklene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Det skal bli slutt på situasjoner der alle kommer med bilen på verkstedet samtidig og må stå i kø. Det skal bli slutt på at man aldri vet hva regningen lyder på før bilen skal hentes.

Ford-forhandlere i Bergen og Trondheim prøver nå det nye servicesystemet, og etter de første ukene er både kunder og ansatte på verkstedene storfornøyde.

Innføres i år

Ti store forhandlere vil i år innføre dette nye servicesystemet for å skaffe flere fornøyde kunder.

Dette er det nye Ford-systemet:

· Når kunden ringer for å bestille service eller annet verkstedarbeid, gjør han eller hun en timeavtale når bilen skal leveres. Kunderådgivere tar imot tre biler i timen - og kunden kan velge å levere bilen f.eks. kl. 07.00, kl. 07.15, kl. 07.30 osv. Kunden får brev fra forhandleren som bekrefter avtalen.

· Når kunden kommer med bilen, går han ikke inn på et kontor. Han kjører rett inn i en inspeksjonshall. I brevet har han fått beskjed om hvilken port han skal møte ved. I inspeksjonshallen løftes bilen opp, og kunderådgiver og bileier sjekker bilen sammen.

Skriftlig

· Man blir enige om hva som skal utføres. Ford vil at kunderådgiveren prioriterer sammen med kundende de feil som skal utbedres. Det lages så en skriftlig bekreftelse på det man er blitt enige om. Kunden får en kopi der alle priser er påført.

· Når kunden henter bilen skal regningen ikke være høyere enn det som er avtalt. Oppdager man under arbeidet med bilen nye viktige feil som verkstedet mener må utbedres og som ikke ble oppdaget under kontrollen, skal kunden kontaktes.