<strong>PROBLEMER:</strong>  Både torsdag og i dag har Nordea hatt problemer med sin nettbankløsning. Det skal være snakk om et kapasitetsproblem ifølge Unni Strømstad, pressesjef i Nordea Norge. Foto: Fredrik Sandberg / TT / NTB Scanpix
PROBLEMER: Både torsdag og i dag har Nordea hatt problemer med sin nettbankløsning. Det skal være snakk om et kapasitetsproblem ifølge Unni Strømstad, pressesjef i Nordea Norge. Foto: Fredrik Sandberg / TT / NTB Scanpix Vis mer

Feil i saldoen til Nordea-kunder: - Vi jobber på spreng, men det er ikke en god situasjon

To forskjellige feil.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Både torsdag og i dag har Nordea hatt problemer med sin nettbankløsning. På nordea.no blir du nå møtt av følgende feilmelding:

«Dessverre er ikke saldo korrekt hvis du har hatt transaksjoner på konto 4. mai. Vi beklager dette og jobber med å rette feilen så fort som mulig. Ta kontakt på tlf 06001 hvis du trenger hjelp.»

Pressesjef i Nordea Norge, Unni Strømstad, bekrefter feilen overfor Dagbladet, men sier samtidig at det er to ulike hendelser som har ført til problemene.

- Det er ikke det samme problemet i dag som det var på torsdag. I dag er det en kjøring som henger i et IT-system, mens det var en annen feil på tosdag. Vi jobber på spreng for å få rettet det, men det er ikke en god situasjon, sier Strømstad.

Hun forteller at nettbanken har vært ustabil på morgenen i dag, og understreker at Nordea beklager dette på det sterkeste overfor sine kunder.

- Problemene har tiltatt på morgenen i dag, og det er rett og slett kapasitetsproblemer som er skyld i ustabiliteten. Vi forsøker å informere våre kunder i alle kanaler, sier Strømstad.

Klokka 13.15 informerte Strømstad om at tjenestene var på plass igjen.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer