PROBLEMER:  Både torsdag og i dag har Nordea hatt problemer med sin nettbankløsning. Det skal være snakk om et kapasitetsproblem ifølge Unni Strømstad, pressesjef i Nordea Norge. Foto: Fredrik Sandberg / TT / NTB Scanpix
PROBLEMER: Både torsdag og i dag har Nordea hatt problemer med sin nettbankløsning. Det skal være snakk om et kapasitetsproblem ifølge Unni Strømstad, pressesjef i Nordea Norge. Foto: Fredrik Sandberg / TT / NTB ScanpixVis mer

Feil i saldoen til Nordea-kunder: - Vi jobber på spreng, men det er ikke en god situasjon

To forskjellige feil.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Både torsdag og i dag har Nordea hatt problemer med sin nettbankløsning. På nordea.no blir du nå møtt av følgende feilmelding:

«Dessverre er ikke saldo korrekt hvis du har hatt transaksjoner på konto 4. mai. Vi beklager dette og jobber med å rette feilen så fort som mulig. Ta kontakt på tlf 06001 hvis du trenger hjelp.»

Pressesjef i Nordea Norge, Unni Strømstad, bekrefter feilen overfor Dagbladet, men sier samtidig at det er to ulike hendelser som har ført til problemene.

- Det er ikke det samme problemet i dag som det var på torsdag. I dag er det en kjøring som henger i et IT-system, mens det var en annen feil på tosdag. Vi jobber på spreng for å få rettet det, men det er ikke en god situasjon, sier Strømstad.

Hun forteller at nettbanken har vært ustabil på morgenen i dag, og understreker at Nordea beklager dette på det sterkeste overfor sine kunder.

- Problemene har tiltatt på morgenen i dag, og det er rett og slett kapasitetsproblemer som er skyld i ustabiliteten. Vi forsøker å informere våre kunder i alle kanaler, sier Strømstad.

Klokka 13.15 informerte Strømstad om at tjenestene var på plass igjen.