Feil om fotball

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I Dagbladet 9. juni har høgskolelektor Alf-Dagfinn Antonsen et innlegg, der han kritiserer Norges Fotballforbund for å «drive sin toppfotballvirksomhet som en profittorientert pølsebod», og bruker som eksempel at landslagets VM-kvalifiseringskamp mot Makedonia ble vist på Viasat4. Jeg skal ikke gå dypt inn i alle hans argumenter mot Norges Fotballforbund, da jeg ikke har god nok kunnskap til å mene noe om det, men jeg ønsker å reagere på at han bruker bortekampen mot Makedonia som et eksempel.

Det er et faktum at rettighetene til den aktuelle kampen var eid i sin helhet av det makedonske fotballforbundet (eller eventuellt de som hadde kjøpt rettighetene av samme forbund) Viasat4 ga det høyeste budet, og derfor ble kampen vist på den kanalen. Det blir derfor feil å laste Norges Fotballforbund for dette.