Fikk hore på døra

TRONDHEIM: Inger Lise (52) og Robert (57) Bjørks ulykkelige sølvbryllupsreise toppet seg da de fikk ei hore på rommet, angivelig levert på døra av to SAS-hotellansatte.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Det var et sjokk. Vi opplevde det som veldig ubehagelig, sier ekteparet fra Trondheim.

Sølvbryllupsreisen gikk til Thailand, med avreise fra Trondheim Lufthavn Værnes 23. juni i år. Problemene dukket opp allerede ved mellomlandingen i København:

To ganger ble flyavgangen utsatt. De fikk til slutt komme om bord i SAS-flyet, men etter mye om og men ble de beordret ut igjen. Flyet lot seg ikke reparere, så de måtte overnatte på Radisson SAS Scandinavia Hotel.

Besøk

Klokka 5 om natta ble de vekket av at telefonen ringte. Robert Bjørk tok av røret, men slang det på igjen, da han ikke skjønte hva som ble sagt.

- Like etter banket det kraftig på døra. Inn kom to herrer kledd i hotellets uniform, med navneskilt på brystet. De hadde med seg en kvinne som satt seg i sofaen og ga tegn til at hun ville ha penger. Ingen tvil om at det var ei hore, forteller Robert Bjørk.

Sjokkert fikk han kastet de ubudne gjestene på dør, knappe tre timer før han skulle stå opp igjen.

- Resten av flyturen var også preget av venting, dårlig informasjon og dårlig service, forteller ekteparet, som opplever at hele bryllupsreisen ble ødelagt av alle forviklingene.

- Noe av romantikken var borte. Vi satt med en ekkel følelse hele resten av ferien, sier Inger Lise og Robert Bjørk.

Beklagelser

SAS har gitt dem en skriftlig beklagelse på flyrotet. Selskapet erkjenner ikke noe erstatningsansvar, men har av servicemessige årsaker tilbudt ekteparet en middag til en verdi av 2000 kroner.

Radisson SAS Scandinavia Hotel har gitt en skriftlig unnskyldning for den uheldige episoden på hotellrommet. De hevder at ingen av hotellets ansatte var involvert, men erkjenner at deres sikkerhetsrutiner ikke har fungert tilfredsstillende.

- Det er greit å få beklagelser, men vi synes det er for dårlig at de ikke er villige til å gi oss en skikkelig erstatning for den ødelagte sølvbryllupsreisen. Vi burde iallfall fått erstattet flybillettene, mener Inger Lise og Robert Bjørk.

FIKK UVENTET ROOM-SERVICE: Inger Lise og Robert Bjørk føler at sølvbryllupsreisen ble ødelagt.