Timmothy Pitzen-saken

- Fikk ideen til svindelen fra TV-innslag

Falsk Timmothy Pitzen har gjort det samme to ganger før, sier politiet.

SAVNET: Timmothy Pitzen forsvant under dramatiske omstendigheter i 2011, og er ikke kommet til rette, til tross for en omfattende etterforskning. Foto: Politiet / AP / NTB Scanpix
SAVNET: Timmothy Pitzen forsvant under dramatiske omstendigheter i 2011, og er ikke kommet til rette, til tross for en omfattende etterforskning. Foto: Politiet / AP / NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Mannen som urettmessig utga seg for å være savnede Timmothy Pitzen, fikk ideen til svindelen etter å ha sett et TV-innslag om Timmothy, som har vært savnet siden 2011, melder ABC News.

- Han har forklart at han så et innslag om Timmothy på «20/20», og at han ønsket å komme seg bort fra sin egen familie, opplyser Benjamin Glassman, statsadvokat i sørlige Ohio.

Fengslet

«20/20» er et dyptpløyende nyhetsprogram på kanalen ABC, deres motsvar til CBS' «60 Minutes». En reprise av programmet med Timmothy-innslaget ble sendt for noen uker siden, fortalte Glassman på en pressekonferanse i kveld.

Det viser seg også at 23-åringen ved to tidligere anledninger har gitt seg ut for å være et mindreårig offer for menneskehandel og hallikvirksomhet. I begge tilfellene ble han avslørt via fingeravtrykk.

Den siktede ble i dag varetektsfengslet uten mulighet til kausjon, og skal returnere til retten til et nytt rettsmøte tirsdag.

Det var onsdag morgen innbyggere i Newport i Kentucky, rett over elva fra større Cincinnati i Ohio, ble oppmerksomme på en forkommen «gutt» som gikk gatelangs.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer