Flau mailtabbe av Posten

Sendte ut svært intern prosent-triksing til journalistene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): Posten har i dag sendt ut en pressemelding til alle landets største medier om at de forventer en stor økning i antallet pakker fra nettbutikker i årets julestrid. I den forbindelse har de henvendt seg til Komplett, en av Norges største netthandler, for en kommentar.

Problemet er bare at Posten i sin iver har sendt med korrespondansen med Komplett i samme slengen. E-postutvekslingen mellom Postens infomedarbeider og Kompletts viseadministrerende direktør Vidar Eskelund er gjengitt i sin helhet etter selve pressemeldingen, og inneholder blant annet Eskelunds forslag til forbedringer i pressemeldingsteksten:

«(...) Ingen stor sak, men jeg heter Eskelund (Eskeland er den store forfatteren) til etternavn. (...)

Den 3,5 % veksten din i første linje tror jeg kanskje er litt lite å få store overskrifter fra. Hvis du kanskje skriver at Posten i november og desember vil frakte ut xxx antall pakker, og at mye av veksten er som følge av økt handel på Internett med 32 % ... (...)

Vi blir nedringt av journalister, og dette bør helt sikkert være mat for en stor riksdekkende [avis] som får den eksklusivt (...).

Posten er jo skikkelig på hugget om dagen!!»

- Dette er en tabbe. Sånt skal jo ikke skje, sier informasjonssjef Eva Bratholm i Posten til NA24 Propaganda.

- Vi får skylde på at det er jul, og at det er litt hektisk.

KJEMPETABBE: Denne teksten var slett ikke ment for offentligheten, og i hvert fall ikke for landets journalister. Kanskje en idé med god gammel brevpost neste gang? Faksimile: PRESSEMELDINGEN FRA POSTEN
KJEMPETABBE: Denne teksten var slett ikke ment for offentligheten, og i hvert fall ikke for landets journalister. Kanskje en idé med god gammel brevpost neste gang? Faksimile: PRESSEMELDINGEN FRA POSTEN Vis mer