Flere land vil ha «Budbringeren»

CANNES (Dagbladet): «Budbringeren» slår godt an i Cannes: Alle de store filmbladene har bred omtale av filmen, publikum ler og klapper, kinosalene er fulle og filmen er i ferd med å bli solgt til flere land.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

På den første visningen av «Budbringeren» var det flere ledige plasser, på pressevisningen seinere på dagen var det nesten fullt, på kvelden var det så fullt at irriterte filmoppkjøpere måtte snu i døra.

Og hvor rart det enn måtte høres: Det er noe av det beste som kan skje en film i Cannes. For når kinosalen er full, går ryktene om god film. Og da ringer telefonene hos Bjørg Veland i BV International - som har fått oppdraget med å forhandle fram salgsavtaler for «Budbringeren» med utenlandske filmdistributører.

Stor interesse

- Interessen har vært veldig stor, også fra markeder som USA og Storbritannia. Jeg regner med at vi har solgt «Budbringeren» til ti land før festivalen er over, sier Veland.

Oppstusset omkring «Budbringeren» skyldes også et godt timet markedsframstøt fra de norske produsentene, med helsides annonser og godt synlige omtaler i alle de store internasjonale tidsskriftene som kommer ut daglig i Cannes.

Og når alle filmtidsskrifters mor - Variety - velger «Budbringeren» som dagens hovedanmeldelse, kan det knapt bli bedre.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer