Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Flere og flere kommer til kort

Reiser, konserter, merkeprodukter, teater, spill, leker og kaffetraktere er velkjente bonus«gaver». Men følger Norge etter utviklingen i andre land, vil vi trolig få servert stadig nye allianser for poenginnløsing.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I dag finnes tre fordelskort i den norske handelsnæringen, foruten bonuskortene til SAS og Braathens. Kjøp av varer i bestemte butikker og kjeder, gir kortkunden poenger som kan tas ut i form av produkter eller kontanter. Medlemsmassen hos selskapene er voksende.

- Vi har registrert 40 000 nye medlemmer i løpet av første halvår i år, sier Geir Kjøsen i Domino , som i dag har 1,4 millioner medlemmer.

Konkurrenten Forbrukersamvirket har cirka 860 000 medlemmer, og det finnes 1,5 millioner Trumfkort i Norge. Men mange har flere kort samtidig. Domino regner med at halvparten av deres medlemmer også har et annet kort.