Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Flere tilbud, takk!

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
  • Det er i dag adgang for hvem som helst til å opprette en opplysningstjeneste for telefonnummer i konkurranse med Telenor. Men ingen har foreløpig følt seg fristet. Det er kostbart å bygge opp en database og heller ikke billig å kjøpe Telenors. Dessuten er tjenesten arbeidskrevende. Derfor har Telenor i dag i praksis monopol på området. Faktisk driver Telenor opplysningstjeneste på vegne av konkurrerende telefonoperatører. Bedriften vet å prise sine tjenester. Det koster ni kroner minuttet å vente på det rette nummeret. Enda dyrere er det når vi ringer fra mobiltelefon. Utlegging av hele telefonkatalogen på Internett har hittil vært umulig av personvernhensyn.
  • Nå etterlyser Post- og teletilsynet konkurranse på området. Det hilser vi med glede. For selv om Telenor setter sine priser ut fra hva tjenesten faktisk koster, har vi tro på at sunn konkurranse hjelper til å presse prisene ned, gjerne hos Telenor.
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media