- Forbruker må betale

Brunevaresjef Harald Skjolden ved Ideel Elektromarked på Alnabru i Oslo tror forbrukerne til sjuende og sist vil sitte igjen med regningen for bedre reklamasjonsmuligheter.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

- Det vil bli lettere å nå fram med reklamasjoner. Men uansett må forbrukerne betale for dette i form av økte priser, sier han.

Når konsekvensene av Høyesteretts dom vil ha noen direkte effekt i butikkene, tør ikke Skjolden si noe om.

- Først blir det en kamp mellom butikker, leverandører og importører om hvem som skal bære ansvaret, sier Skjolden.
Han håper forbrukerne er tålmodige overfor butikkekspeditørene inntil dette er avklart.

Brunevaresjefen tror at hard konkurranse i bransjen vil få små kjeder og butikker til å la være å ta høyde for økte utgifter.

- Dette kan føre til at små butikker går på rygg, frykter han.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer