Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Forbrukerombudet og Forbrukerrådet

Forbrukerombudet og Forbrukerrådet har best omdømme av etatene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

-  DETTE ER RENE JULAFTEN,

stråler forbrukerombud Bjørn Erik Thon og Forbrukerrådets direktør Erik Lund-Isaksen etter folkets dom over dem.

-  Dette skal vi kose oss med lenge uten at det skal bli noen sovepute, sier Thon. Forbrukerombudet fører tilsyn med at markedsføringen av varer og tjenester skjer innenfor gjeldende lovverk på området.

-  Veldig gledelig, men jeg er overrasket over at vi står så høyt i folks aktelse. Det er jo ikke akkurat hva som helst som kommer bak oss. For eksempel kommer vi bedre ut enn Høyesterett, sier juristen Lund-Isaksen tilfreds.

Forbrukerrådet er forbrukernes interesseorganisasjon. Det skal hjelpe forbrukere å orientere seg i markedet, være med og sette rammebetingelser og bistå med fri rettshjelp i klagesaker.

-  KONTAKTFLATEN VÅR

er bred, og vi er godt kjent. Vi legger opp til «hjelp til selvhjelp». Det fungerer bra, sier Lund-Isaksen.

-  Hvor er de største problemene framover?

-  Der gamle monopoler er falt, er områdene hvor vi får flest klager. Typiske eksempler er innen fly og samferdsel, telecom og strøm, sier Thon.

POPULÆRE VAKTBIKKJER: - En herlig bekreftelse på at vi gjør en viktig jobb, sier ombud Bjørn Erik Thon (t.v.) og direktør Erik Lund-Isaksen om at Forbrukerombudet og Forbrukerrådet er nummer en og to på omdømmetoppen.
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media