Fryder seg på Tusenfryd

Fornøyelsesparken Tusenfryd kan gni seg i hendene. Med den nye berg- og dalbanen ThunderCoaster går billettsalget rett til himmels.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Det går så det suser i fornøyelsesparken Tusenfryd utenfor Oslo. Etter at parken med festivitas åpnet berg- og dalbanen ThunderCoaster 29. april i år, har besøkstallene gått rett til værs.

I alt har 193 000 mennesker løst billett så langt i år. Det betyr 50 prosent økning i antall besøkende i forhold til i fjor.

Og det blir neppe færre besøkende utover. Fellesferien er i gang, og det selvsponsede reklameprogrammet om banen som ble sendt på NRK nylig, bidrar sikkert til kø i kassa.

ThunderCoaster

Det er utvilsomt den nye hovedattraksjonen i treverk som sender både besøkende og besøkstallene i været. Tre-banen ble lenge markedsført som den «lengste, største og bratteste i Nord-Europa», inntil det kom Tusenfyd for øre at det finnes en liknende berg-og dalbane i Hamburg som gjør den norske til lillebror.

Men selv om banen ikke er Nord-Europas største, ser ikke det ut til å hemme besøkstallet. Både store og ikke fullt så store gjester renner dørene ned i jakten på det store magesuget. Og ifølge Dagbladets testpanel skulle ThunderCoaster gjøre susen:

THUNDERCOASTER:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer