- Gir feil bilde

Rimi mener Konkurransetilsynets prisundersøkelse ikke gir et riktig bilde av butikkjeden.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Jeg er kjent med konklusjonen i Konkurransetilsynets undersøkelse. Sett ut fra situasjonen de siste ukene regnet vi med at det ikke kom til å gå så godt. Men undersøkelsen gir ikke et riktig bilde av situasjonen slik den er nå. Undersøkelsen ble tatt opp i mai, og vi på Rimi har satt ned prisene to ganger siden det, sier konserndirektør Christian Sulheim i Hakon Gruppen.

- Vi tar lærdom av det vi har vært gjennom den siste tida, med blant annet landbruksministerens boikott, sier han.

- Er det noen sammenheng mellom det dårlige resultatet på prisundersøkelsen og at administrerende direktør Øyvind Winther sa opp jobben sin i Hakon Gruppen i går?

- Nei, det er helt udramatisk, og har ingen sammenheng med prisundersøkelser.