Gjensidige beklager formuleringen

Gjensidige forsikring beklager formuleringen i brevet til ingeniørselskapet Rekon.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Men de tror ikke dette har hatt noen betydning på konklusjonen.

Informasjonssjef Øystein Thoresen i Gjensidige forsikring beklager formuleringen til forsikringsselskapets saksbehandler. Han beklager også at Trond Flesjås advokater ikke var orientert om at de engasjerte ingeniørselskapet til å gjøre en hastighetsvurdering.

- Vår intensjon var å få en uavhengig rapport om farten slik at den skadde får en riktig forsikringsutbetaling. Vi burde ikke uttrykt oss slik som vi gjorde i brevet. Når det er sagt, så tror jeg at et velrenommert selskap som Rekon har behandlet denne saken som et vanlig oppdrag.

- Skjønner du at noen vil kalle dette et bestillingsverk?

- Vi har forståelse for at de involverte kan se slik på det. Det synes vi er sterkt beklagelig ettersom vårt ønske hele tida har vært å få en best mulig rapport fra en uavhengig aktør, sier Thoresen.

Han mener at de skadelidtes advokater i stor grad bruker media for å få fram en uheldig side av saken.

- Hensikten er å få ut høyere beløp av oss. Dette er en praksis som vi er svært godt kjent med, sier han.

Også ingeniør Henrik Nesmark i Rekon avviser kritikken.

- Formuleringen som er brukt i brevet er uheldig, men vi har selvsagt ikke levert noe bestillingsverk. Våre rapporter er lette å etterprøve, sier Nesmark.

Selskapet jobber i stor grad for forsikringsselskapene.

- Forsikringsselskapene er ofte de som har midler til å betale for å få en slik utredning. Ofte gjøres det i samtykke med den skadde, sier Nesmark.