Ved 21-tida julaften kollapset Falkens transportjeneste i Oslo.
- Dette var en slitsom natt, sier Else Marie til Dagbladet. Hun legger til at sjåførene er flinke.
- Det er ledelsen som er problemet. Falken og Oslo Sporveier samarbeider ikke. De behandler oss funksjonshemmede dårlig.
Kvinnen var bare én av et stort - men ukjent - antall funksjonshemmede som ble hentet opptil fire timer seinere enn avtalt. Falken kunne i går ikke redegjøre for hvor mange av julaftens 920 kjøreoppdrag som ble forsinket.
Men selskapet hadde ikke engang kapasitet til å ringe og si fra om forsinkelsene.
Dagbladet var til stede da Falken-bilen dukket opp, klokka kvart på tre om natta. Else Marie forsøkte å ta det sporty. Svigerdatteren, Kirsti Haugstad, gjorde ingen forsøk i den retning:
Sa ikke fra
- Jeg spurte hvorfor de ikke ringte og sa fra. Svaret var at de hadde flere hundre forsinkelser og selvfølgelig ikke kunne ringe alle om det, forteller svigerdatteren.
- Da klokka var blitt to, må de ha trukket ut telefonkontakten. Det var heller ikke mulig å få svar på Falkens alarmtelefon. Taxisentralen var sprengt, og de har heller ikke biler med ramper. På Nordstrand satt en hjemmesykepleier og ventet på svigermor, som hadde gråten i halsen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger