Grådige banker

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
  • Fire milliarder kroner sopte bankene inn i gebyrer i fjor for å betjene sine kunder, som har atskillig flere milliarder kroner stående inne på bankenes konti. Denne grådigheten vekker nå skarpe reaksjoner i fagbevegelsen. De lover aksjoner. Det har skjedd før. Men nå vurderer også NHO å bruke muskler mot bankene.
  • Gjør arbeidslivets parter alvor av sine trusler, er bankene nødt til å forholde seg til dette. De organiserte er også deres kunder. Og de er mange. I gamle dager het det i serviceinnstilte bedrifter også at kunden vet best. Det er sørgelig at bankene i sitt jag etter overskudd ser ut til å ha glemt dette. Glemt har de også at en stadig større del av kundemassen gjør jobben for dem ved å betal e regninger over Internett. Men når maktspråk er det eneste språket bankene forstår, bør kundene bruke sin makt.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer