Grådige banker

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
  • Fire milliarder kroner sopte bankene inn i gebyrer i fjor for å betjene sine kunder, som har atskillig flere milliarder kroner stående inne på bankenes konti. Denne grådigheten vekker nå skarpe reaksjoner i fagbevegelsen. De lover aksjoner. Det har skjedd før. Men nå vurderer også NHO å bruke muskler mot bankene.
  • Gjør arbeidslivets parter alvor av sine trusler, er bankene nødt til å forholde seg til dette. De organiserte er også deres kunder. Og de er mange. I gamle dager het det i serviceinnstilte bedrifter også at kunden vet best. Det er sørgelig at bankene i sitt jag etter overskudd ser ut til å ha glemt dette. Glemt har de også at en stadig større del av kundemassen gjør jobben for dem ved å betal e regninger over Internett. Men når maktspråk er det eneste språket bankene forstår, bør kundene bruke sin makt.