Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

- Gråtende kvinne måtte betale Ryanair for «følelsesmessig bagasje»

Twitter-spøk fikk alarmen til å gå i lavpris-flyselskapet.

ØKONOMI-BILLETTER: Lavpris-flyselskapet Ryanair er ikke kjent for å gi verken ved dørene eller i midtgangen. Foto: John T. Pedersen / Dagbladet
ØKONOMI-BILLETTER: Lavpris-flyselskapet Ryanair er ikke kjent for å gi verken ved dørene eller i midtgangen. Foto: John T. Pedersen / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Komikeren Ryan Hand følte seg rimelig trygg på at de fleste ville skjønne spøken, da han for noen dager siden sendte ut denne meldingen på twitter:

«For en skam, det er en gråtende kvinne ved @Ryanairs innsjekking som har måttet betale for "følelsesmessig bagasje"», skrev han.

Men noen gikk på limpinnen.

- Hvor skjer dette? Bare to minutter etter at Ryan Hand hadde sendt meldingen, fikk han svar fra Ryanair:

«Hei Ryan, på hvilken flyplass skjer dette?»

Dette syntes Ryan Hand var så gøy at han straks twitret enda en gang, og ba alle sine følgere om å dele meldingen, skriver engelske Daily Mail.

«Jeg kan ikke tro at Ryanair nå nettopp falt for denne spøken», skrev komikeren.

Nå i kveld er meldingen retweetet over 1200 ganger.

- Feil på sarkasme-detektoren Et forsonlig trekk ved det mye kritiserte flyselskapet er at de ansatte åpenbart har en viss sans for humor.

Da Daily Mail ba om en kommentar, svarte en talsmann på denne måten:

«Som det raskest responderende flyselskapet på Twitter i Europa, er vi stolte av tempoet til vår kundeservice»

«Vi ber om unnskyldning for midlertidige tekniske problemer med vår sarkasme-detektor idag», het det også.

Ikke like morsomt En som muligens ikke gapskratter av spøken, er 85-årige Helen Trotter.

Ifølge Daily Mail brast hun nylig i gråt på Stansted da hun ikke fikk fly med Ryanair til Edinburgh med et buss-pass som identifikasjon - selv om hun hadde brukt samme ID motsatt vei.

Det var ansatte i Ryanairs samarbeidende firma Swissport som fortalte henne at denne typen ID ikke var god nok, men nå forsøker Ryanair å gjøre alt godt igjen.

«Vi ber dypt om unnskyldning til mrs. Trotter og overførte henne til neste tilgjengelige flight den dagen, men hun valgte å ikke reise», meddelte Ryanair i etterkant av hendelsen.

Flyselskapet har nå tilbudt henne en billett tur-retur Edinburg - Stansted og, sier de: «håper hun vil fly med oss en gang til.»

HVOR SKJER DETTE?: Ryanair reagerte lynraskt da de så Ryan Hands twittermelding.
HVOR SKJER DETTE?: Ryanair reagerte lynraskt da de så Ryan Hands twittermelding. Vis mer
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media