Hadde samlet inn for å hjelpe flyktninger. Måtte sette igjen halvparten på Gardermoen

- Vi prioriterte medisiner og medisinsk utstyr.

NØDHJELP: Ekteparet fra Lørenskog har de siste dagene samlet inn og pakket ned klær og medisinsk utstyr de skulle ta med seg til Budapest for å hjelpe flyktninger og mifgranter der. Paret sier til Dagbladet at de på forhånd hadde vært i kontakt med Lufthansa om dette og fått beskjed om at de kunne ta med ubegrenset av bagasje side det var til humanitær hjelp. Da de ankom Gardermoen i dag var beskjeden imidlertid en helt annen. Foto: Privat
NØDHJELP: Ekteparet fra Lørenskog har de siste dagene samlet inn og pakket ned klær og medisinsk utstyr de skulle ta med seg til Budapest for å hjelpe flyktninger og mifgranter der. Paret sier til Dagbladet at de på forhånd hadde vært i kontakt med Lufthansa om dette og fått beskjed om at de kunne ta med ubegrenset av bagasje side det var til humanitær hjelp. Da de ankom Gardermoen i dag var beskjeden imidlertid en helt annen. Foto: Privat Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Dleen Doski (27) og ektemannen har de siste dagene på frivillig basis samlet inn klær og medisiner til flyktninger og migranter som drar gjennom Ungarn og Østerrike på vei videre inn i Europa.

- Vi tenkte at dette kunne være en måte for oss å bidra på, sier Dleen til Dagbladet.

Ekteparet fra Lørenskog har de siste dagene tatt imot donasjoner fra venner og folk i nabolaget, som de har pakket i kofferter, sekker og esker. Planen var å ta med alt sammen fra Gardermoen til Budapest i dag, via et fly fra Lufthansa. Dette trodde ekteparet ville gå fint, ettersom de hadde kontaktet flyselskapet på forhånd.

- Var OK - Da vi bestilte billettene ringte mannen min til Lufthansas kundesenter og spurte om det var i orden at vi tok med noen ekstra kolli med klær og medisiner. Svaret han fikk da var at vi kunne ta med ubegrenset av bagasje siden dette var til humanitær hjelp, sier Dleen.

- De sa også at de noterte ned dette på bookingen vår, fortsetter hun.

Ekteparet kontaktet deretter turoperatøren de hadde bestilte billettene via, og fikk samme beskjed av dem, ifølge Dleen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer