NY AVGANGSHALL: Det er er i den nye avgangshallen bagasjebåndene har stoppet opp i ettermiddag. Foto: Berit Roald/NTB Scanpix
NY AVGANGSHALL: Det er er i den nye avgangshallen bagasjebåndene har stoppet opp i ettermiddag. Foto: Berit Roald/NTB ScanpixVis mer

Har løst problemet med bagasjebåndene på Gardermoen

Problemene rammet passasjerene til Norwegian, British Airways, Finnair, Brussels Airlines og Air Baltic, og gjaldt både innlands- og utlandsflyvninger.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): - Nå er problemet løst, og passasjerene kan igjen bruke felt 1, 2 og 3 i den nye avgangshallen, sier pressetalsmann i Avinor Lasse Vangstein til Dagbladet.

I ettermiddag var bagasjeanlegget i den nye delen av avgangshallen ute av drift.

- Det betyr at alle som normalt skal sjekke inn i den nye avgangshallen, nå skal sjekke inn bagasjen sin på felt 4 i den gamle avgangshallen. Der er det naturligvis litt mindre kapasitet, og det er allerede litt køer, sa Vangstein da problemet oppstod.

IKKE FØRSTE GANG: Tilbake i mai 2015 var bagasjeproblemene veldig store på Gardermoen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
IKKE FØRSTE GANG: Tilbake i mai 2015 var bagasjeproblemene veldig store på Gardermoen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix Vis mer

På grunn av vinterferietrafikk fryktet Avinor lange køer.

Problemene rammet passasjerene til Norwegian, British Airways, Finnair, Brussels Airlines og Air Baltic, og rammet både innlands- og utlandsflyvninger.