Håvet inn på Lillestrøm-katastrofen

Enkelte drosjeeiere har dratt inn 130 000 kroner i den uka togtrafikken ble lammet av eksplosjonsfaren på Lillestrøm.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

- Jeg tok drosje selv den første morgenen og drosjesjåføren jeg kjørte med var meget «happy», sier informasjonssjef Arvid Bårdstu i NSB Langdistanse. Han er ikke forundret over at drosjenæringen gnir seg i hendene etter NSB-marerittet på Lillestrøm.

- Når slike ting hender blir det veldig hektisk og det primære blir å få avviklet reisene smidigst mulig, sier Bårdstu. Dermed blir det ikke viktig for statsbanene å telle på ørene.

- Vi har en rabattavtale med Oslo Taxi og får relativt god rabatt.

Ifølge kilder i drosjenæringen har de heldigste av drosjeeierne i Oslo tatt inn 130 000 kroner den uka alle togpassasjerer ble omdirigert.

Lenge før kostnadene er kjent

Men verken informasjonssjefen eller noen andre i NSB kan allerede nå si noe om hvor stor ekstraregning NSB vil få etter den langvarige stengningen av Lillestrøm stasjon. - Erfaringsmessig vil det ta minst en måned før økonomidirektøren kan svare på hvor mye det har kostet oss.

Når det gjelder eksemplet i Dagbladet i dag der studenten Jens-Erik Aasbø fikk dekket drosje for 8 498 kroner istedenfor en flybillett til under 500 kroner, ser Arvid Bårdstu stort på det:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer